torsdag 22 januari 2009

ericsson, okänd modell

För några år sedan hade jag en dröm. Jag hade glömt bort den tills nu.

Jag sov på Tommys soffa och vaknar av att min mobiltelefon ringer. Jag svarar sömnigt:

- Hallå?
- Hej Jonathan. Det är Gud.
- Hej..
- Jag tänkte bara säga att allt kommer ordna sig med bostad och allt de andra.
- Jaha, ok. Skönt.. Jag måste nog lägga på, jag har dåligt med batteri och har tappat bort min laddare.

Jag lägger på och känner att en del av min oro faktiskt försvinner lite och sover vidare.

Några timmar senare när jag faktiskt vaknat på riktigt (?) så har jag fått ett sms med enbart en lång serie siffror. SMS:et var daterat två år in i framtiden.

Jag har inte kvar mobiltelefonen men jag har för mig att jag skrev ner sifferserien någonstans.

2 kommentarer:

Morris Schaffer sa...

hahaha! hoppas verkligen du har kvar den där sifferserien. Tror den kommer visa sig vara väldigt viktigt vid något tillfälle!

En Rak Höger! sa...

shit vad läskigt, först torgny sen du och så läser jag kafka på stranden nu, väldigt märklig bok! väldigt märkliga sammaträffanden :)